• AKCJA „ZNICZ” cz.2

• Podczas Akcji Zbiórki Zniczy na groby Polaków za granicą, zebraliśmy sześć kartonów zniczy. Połowa z nich została zawieziona 20. października przez szkolne Orlęta do Rzeszowa, dzięki czemu wzięliśmy udział w akcji TVP Rzeszów „Światełko dla Łyczakowa”.

Druga część zniczy została dziś odwieziona przez delegację dzieci ze Szkolnego Koła Caritas, do księdza Krzysztofa Kalamaszka. Zostaną one w najbliższych dniach dostarczone do Lwowa na Cmentarz Łyczakowski i inne cmentarze w gminie Zimna Woda, gdzie pochowani są Polacy.

Korzystając z okazji, iż już jutro obchodzimy Uroczystość Wszystkich Świętych, zapaliliśmy także znicz pod tablicą pamiątkową Patrona naszej szkoły – świętego Jana Pawła II.

Bardzo dziękujemy wszystkim rodzicom i dzieciom za wspólną zbiórkę zniczy.

/tekst: K. Szeliga-Babiarz/

• Zdrowe nawyki żywieniowe - wykonanie dietetycznych sałatek i kanapek

• Zdrowe żywienie to klucz do zdrowia. Uczniowie podczas lekcji poznali 5 zasad, które mają znaczący wpływ na zdrowie:

- jedz regularnie, często i niewiele,

- nie wychodź z domu bez śniadania,

- pokochaj warzywa,

- nawadniaj się,

- delektuj się jedzeniem.

Uzyskane informacje mogą pomóc im w życiu do praktykowania zdrowych diet.

Następnie uczniowie klasy 8A przystąpili do wykonania sałatek i kanapek. Ich twórczość była bardzo kreatywna. Sałatki i kanapki były bogate w warzywa, wykonane z dużą starannością, z zachowaniem zasad higieny i trosce o zdrowie.

/tekst: U. Kania-Wiater/

• „Różaniec – to skarb, który trzeba odkryć” (św. Jan Paweł II)

• Celem konkursu było zainteresowanie dzieci z naszej szkoły modlitwą różańcową i zachęcenie do częstego jej odmawiania.

Uczestnicy wykazali się pomysłowością i oryginalnością, wykonując różańce z półproduktów i darów natury (np. kasztanów, żołędzi, jarzębiny, itp.)

W konkursie uczestniczyło 49 osób z klas 1a, 1b, 2a, 2b i 3b.

Prace można podziwiać na parterze naszej szkoły do końca następnego tygodnia.

/tekst: K. Babiarz-Szeliga/

• Uczniowie SP3 obejrzeli sztukę "DZIADY" A. Mickiewicza

• Dnia 24.10.2022 r. na deskach Wojewódzkiego Domu Kultury w Rzeszowie odbył się spektakl „Dziady cz. II” w wykonaniu Teatru Ludowego z Krakowa. Obejrzeli do uczniowie klas ósmych naszej szkoły.

Przed aktorami stało duże wyzwanie, bo dramat Adama Mickiewicza nie jest łatwym utworem, ale artyści wykazali się dużym talentem. Efekty dźwiękowe, rekwizyty i stworzenie nastroju tajemniczości dopełniło świetną grę aktorów.

Z pewnością uczniowie zapamiętają przesłanie, mimo, że spisane dwa wieki temu, jest nadal aktualne. Mówi ono, że za popełnione grzechy na pewno spotka nas kara.

/tekst: A. Przybyłowska/

• WYPRAWKA CZYTELNICZA DLA PIERWSZOKLASISTY

• 21 października, każdy Pierwszoklasista z naszej szkoły otrzymał wyjątkową Wyprawkę Czytelniczą przygotowaną przez Instytut Książki w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, której strategicznym celem jest rozwój czytelnictwa wśród dzieci w rożnych grupach wiekowych.

Za sprawą przygotowanej specjalnie dla nich Wyprawki Czytelniczej zaproszono pierwszoklasistów do czytania zarówno samodzielnego, jak i z udziałem najbliższych.

Projekt został przygotowany z myślą o dzieciach rozpoczynających edukację w szkole podstawowej i stawiającej swoje pierwsze kroki w nauce czytania. W skład każdej Wyprawki wchodzą: książka „Pierwsze Abecadło”, zawierająca antologię tekstów najlepszych polskich autorów dziecięcych oraz broszura „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem”, która jest poradnikiem dla rodziców i opiekunów, podpowiadającym, jak wspierać dziecko w nauce czytania.

Młodych czytelników zapraszamy do „smakowania dobrej literatury i sztuki” i życzymy wspaniałych przygód czytelniczych!

• AKCJA ZNICZ cz.1

• 20 października, Orlęta włączając się do akcji Szkolnego Koła Caritas - ZBIÓRKA ZNICZY na groby Polaków za granicą, dostarczyły do Rzeszowa 1 partię zebranych w szkole biało czerwonych zniczy, reprezentując naszą szkołę w akcji TVP Rzeszów "Światełko dla Łyczakowa".

Bardzo dziękujemy za Wasz udział w tej Akcji.

• KONKURS PLASTYCZNY POD HASŁEM „BEZPIECZNE WAKACJE 2022” ROZSTRZYGNIĘTY !!!

• Komenda Powiatowa Policji w Ropczycach rozstrzygnęła powiatowy etap konkursu plastycznego pod hasłem „Bezpieczne Wakacje 2022”.

Podczas oceny prac jury brało pod uwagę m.in. wiek uczestników, estetykę wykonania, pomysłowość wykonania, a przede wszystkim samodzielność wykonanej pracy.

Z kilkuset prac nadesłanych przez uczniów w wieku od 6 do 15 lat, dziewięć weźmie udział w jego dalszym etapie, już na szczeblu wojewódzkim, a w tym dwie prace z naszej szkoły:

Laureatka konkursu w kategorii 10 - 12 lat

II miejsce – Zuzanna Rybka z kl. 6a

Laureat konkursu w kategorii 13 – 15 lat

II miejsce – Nikodem Dyło z kl. 7a

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i życzymy powodzenia w finale!

• „Surviwalowe matematyczne wyzwanie – mierzenie wysokości drzewa”

• W ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „(Nie)zwykła matematyka” klasa 6a podjęła się wykonania zadania: „Co w trawie piszczy – Surviwalowe matematyczne wyzwanie”.

Uczniowie podzieleni na 4 grupy wraz z koordynatorem i wyznaczonymi liderami grup, udali się na zajęcia terenowe, by zmierzyć wysokość wybranych drzew, znajdujących się na podwórku szkolnym. Zaopatrzeni w kartę pracy, odpowiedniej długości drążki, karimaty oraz taśmy miernicze, rozdzielali pomiędzy siebie kolejne etapy wyzwania.

Młodzi matematycy szacowali wysokość drzew, a następnie dokonywali dokładnego pomiaru ich wysokości wg instrukcji. Szóstoklasiści dowiedzieli się, iż sposób wykonania tego zadania oparty jest na zastosowaniu twierdzenia Talesa z Miletu, słynnego greckiego matematyka, filozofa i astronoma, żyjącego w VII/VI wieku p. n. e.

Surviwalowe wyzwanie pozwoliło uczniom doskonalić umiejętność współpracy w grupie zadaniowej oraz nabyć nową wiedzę i umiejętności. Zadanie zostało wykonane celująco - BRAWA dla Was

• PASOWANIE NA UCZNIA

• Ślubuję być dobrym Polakiem,

Dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły,

Sumiennie wypełniać obowiązki ucznia,

Uczyć się pilnie i być dobrym kolegą,

Swym zachowaniem i nauką,

sprawiać radość rodzicom i nauczycielom.

13 października br. w naszej szkole miała miejsce piękna uroczystość pasowania na ucznia dzieci z klas pierwszych. Było to bardzo oczekiwane wydarzenie, do którego z zapałem przygotowywali się pierwszoklasiści. W tym szczególnym dniu bohaterom spotkania towarzyszyli rodzice. Dzieci starały się udowodnić, że w pełni zasłużyły na tytuł ucznia swojej szkoły i zaprezentowały swoje umiejętności w programie artystycznym. Z przejęciem recytowały wiersze i śpiewały piosenki o tym jak stać się odpowiedzialnym, rozsądnym oraz pracowitym uczniem i dobrym kolegą. Obiecały, iż dołożą wszelkich starań, aby nie sprawiać przykrości zarówno swoim nauczycielom, jak i rodzicom. Pomimo lekkiej tremy, poradziły sobie znakomicie. Kulminacyjnym punktem uroczystości było złożenie przyrzeczenia oraz pasowanie na ucznia, którego dokonał pan Dyrektor.

Na pamiątkę wydarzenia dzieci otrzymały dyplomy i upominki przygotowane przez rodziców. To był dla wszystkich ważny i wzruszający dzień.

Wszystkim pierwszoklasistom życzymy wielu sukcesów w murach naszej szkoły oraz wzorowego zachowania na pierwszym świadectwie.

• WYCIECZKA klas 5b i 6a do SANDOMIERZA

• W piękny, słoneczny, jesienny dzień, w środę  12.października b.r. uczniowie klas Vb oraz VIa udali się na wycieczkę krajoznawczo – poznawczą do Sandomierza. Miasto Sandomierz to jedno z najpiękniejszych miast w Polsce, malowniczo położone na nadwiślańskiej skarpie, która stanowi strome zakończenie Gór świętokrzyskich.

Uczestnicy wycieczki, spacerując z przewodnikiem po historycznym zespole architektoniczno – krajobrazowym, mogli zobaczyć, zwiedzać i poznać dzieje historyczne wielu ważnych obiektów Sandomierza: lessowy wąwóz Królowej Jadwigi, kościół św. Józefa, Zespół Klasztorny Dominikanów z kościołem św. Jakuba, który zbudowany został na początku XIII wieku, Bazylika Katedralna z XIV wieku ze wspaniale zachowaną polichromią, renesansowy Ratusz, uważany za jeden z najpiękniejszych w Polsce, a także Zamek Kazimierzowski będący dawną siedzibą królów i książąt Polski.

Uczniowie odwiedzili też Muzeum „Świat Ojca Mateusza”, gdzie pośród figur woskowych głównych bohaterów serialu oraz wiarygodnie odtworzonej scenografii poczuli się jak na planie filmowym tegoż serialu.

W pięknym słońcu odbył się również rejs statkiem „Maria” po Wiśle, podczas którego można było dowiedzieć się wielu informacji o mieście oraz podziwiać zachwycające widoki Sandomierza.

W drodze powrotnej uczestnicy spożyli posiłek w restauracji McDonald’s w Tarnobrzegu, po czym zadowoleni i pełni wrażeń powrócili do Sędziszowa Młp.

SAMI UCZESTNICY TAK OPISUJĄ WYCIECZKĘ:

W wycieczce do Sandomierza najbardziej podobał mi się rejs statkiem po Wiśle, ponieważ ciekawie było zobaczyć obiekty Sandomierza z Wisły. Bardzo ciekawe też było muzeum „Świat Ojca Mateusza" dlatego, że można było poczuć się jak w filmie. Inne zabytki Sandomierza też były ciekawe i piękne. Ta wycieczka była bardzo udana. Panowała na niej miła i radosna atmosfera. Bardzo polecam odwiedzenie tego miasta.

/Milena z 6a/

To była wycieczka, którą na długo zapamiętamy. Najbardziej nam się podobało zwiedzanie muzeum "Ojca Mateusza" i rejs po Wiśle. Cieszymy się, że brałyśmy udział w tej wycieczce, oraz że nasza wychowawczyni zorganizowała ją dla nas.

/Julia i Anita z 6a/

Wycieczka do Sandomierza była bardzo udana. Dowiedziałem się, skąd pochodzi nazwa tego miasteczka, która słusznie kojarzy nam się z rzeką San, choć Sandomierz leży nad Wisłą. Zwiedziliśmy muzeum Ojca Mateusza, rynek, ratusz oraz spacerowaliśmy po wąwozie lessowym Królowej Jadwigi. Najbardziej podobało mi się Muzeum Ojca Mateusza, w którym zobaczyłem doskonale zrobione rzeźby woskowe postaci z serialu i wiele rekwizytów. Na zakończenie tego wspaniałego dnia udaliśmy się na rejs statkiem po Wiśle. Wycieczkę oceniam na 10/10, bardzo mi się podobała! Pozdrawiam J

/Franciszek z 6a/

Nasza wycieczka bardzo mi się podobała. Dużo zwiedzaliśmy i oglądaliśmy, dlatego mogłam zrobić dużo zdjęć, na czym mi bardzo zależało. Według mnie najlepsze było muzeum Ojca Mateusza i McDonald’s. SUPER WYCIECZKA!!!

/Klara z 5b/

W środę z moją klasą i kilkoma uczniami z piątej klasy pojechaliśmy na wycieczkę do Sandomierza. Zwiedzaliśmy Muzeum ,,Świat Ojca Mateusza" - bardzo mi się tam podobało, najbardziej figury woskowe. Przez chwilę mogłam się poczuć jak w filmie - BYŁO SUPER! Potem udaliśmy się na statek i płynęliśmy nim po Wiśle, podziwialiśmy piękne widoki. Pogoda nam dopisała, wycieczka była bardzo udana.

/Zosia z 6a/

Najlepszy był rejs statkiem i plan filmowy Ojca Mateusza. Pogoda doskonała, było gorąco i fajnie świeciło słoneczko. Fajna wycieczka, bardzo mi się podobała, na prawdę opłacało się pojechać. Pozdrawiam J

/Miłosz 5b/

W trakcie wycieczki szkolnej do Sandomierza najbardziej podobały mi się wielkie przepiękne kościoły, których widzieliśmy kilka, oprócz tego widzieliśmy piękny Rynek w Sandomierzu. Pomimo tego, najbardziej podobało mi się Muzeum Ojca Mateusza, w którym mogliśmy zobaczyć woskowe repliki postaci z serialu.

/Wojtek z 6a/

Wycieczka była bardzo fajna. Zrobiłam dużo zdjęć i dowiedziałam się wielu rzeczy o Sandomierzu. Najbardziej podobało mi się muzeum figur woskowych Ojca Mateusza i Wąwóz Królowej Jadwigi.

/Arleta z 5b/

Ta wycieczka bardzo mi się podobała. Najlepsze było muzeum „Świat Ojca Mateusza” i rejs po Wiśle. Wycieczka była bardzo miła, udana i cieszę się, że pojechaliśmy do Sandomierza.

/Magdalena z 6a/

Najbardziej podobało mi się rejs statkiem po Wiśle. Było fajnie też na wieży widokowej Bramy Opatowskiej. Ciekawie było również w muzeum figur woskowych Ojca Mateusza.

/Wojciech z 5b/

Najbardziej podobało mi się w Muzeum figur woskowych Ojca Mateusza. Było dużo zwiedzania, więc mogłam zrobić dużo ładnych zdjęć. Pobyt w Sandomierzu był bardzo udany.

/Karolina z 5b/

Na wycieczce w Sandomierzu najbardziej podobał nam się rejs po Wiśle. To było naprawdę ciekawe przeżycie. Zwiedzaliśmy również najstarsze zabytki tego miasta i dowiedzieliśmy się o nich bardzo wielu informacji. Pogoda sprzyjała dzisiejszej wycieczce.

/Julita i Aniela z 6a/

Wycieczka do Sandomierza była bardzo, ale to bardzo udana. Bardzo mi się podobała. Zwiedzanie było interesujące, pani przewodnik ciekawie mówiła. Cudowne zamki, kościoły są fascynujące. Sandomierz to piękne miejsce. Słuchałam z zainteresowaniem, choć już w Sandomierzu byłam, w dworku Ojca Mateusza. Chciałam jeszcze dodać, że uwielbiam oglądać serial "Ojciec Mateusz"

/Zuzia z 6a/

Wyjazd był wspaniały ponieważ podobało mi się Muzeum Ojca Mateusza. W trakcje wycieczki mogliśmy także zobaczyć majestatyczne katedry oraz Rynek Sandomierza.

/Tomek z 6a/

• Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

• 7 października w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny i niecodzienny sposób. Z tej okazji egzaminatorzy z klasy V b sprawdzili „tabliczkową wiedzę” wśród uczniów klas III i IV oraz  pracowników naszej szkoły. Osoby, które poprawnie odpowiedziały na pytania egzaminatorów uzyskały certyfikaty Eksperta Tabliczki Mnożenia. Dla uczniów klas V-VII konkurs przeprowadzany był w formie pisemnej. Nad przebiegiem konkursu czuwali koordynatorzy akcji: p. Elżbieta Bąkowska i p. Ewa Kmieć oraz nauczyciele matematyki.

Udział w akcji uważamy za bardzo udany, gdyż przebiegała ona w miłej atmosferze, przyczyniła się do przypomnienia tabliczki oraz sprawiła wiele radości uczniom, którzy zdobyli tytuł MT Expert.

• „Przepyszna matematyka – matematyczne śniadanie”

• W ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „(Nie)zwykła matematyka”, uczniowie naszej szkoły zostali zaproszeni przez koordynatora projektu do wykonania zadania pod hasłem: „Przepyszna matematyka – matematyczne śniadanie”. Jak widać na fotografiach, uczniowie z zaangażowaniem podeszli do tego wyzwania, przygotowując swój posiłek wykazali się kreatywnością i pomysłowością. Każdy młody matematyk z pewnością zauważył, że matematyka nie ogranicza się jedynie do wzorów i żmudnych rachunków, ale z przyjemnością można się nią również bawić. Dziękujemy wszystkim za udział w realizacji zadania z projektu.

/E. Hulek/

• Strzelecki obóz turystyczno-szkoleniowy w Bieszczadach

• W dniach 7-8 października Orlęta wzięły udział w jesiennym wyjeździe, któremu towarzyszyły przepiękne bieszczadzkie widoki.

Dzień I

– poranna zbiórka i wyjazd dużej grupy Orląt i Strzelców z parkingu pod Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Sędziszowie Młp.;

– przyjazd do Komańczy – miejsca internowania kard. Stefana Wyszyńskiego, zwiedzanie izby pamięci;

– dojazd do Roztok Górnych – spacer szlakiem turystycznym na szczyt Jasło - 1153 m n.p.m. (ścieżka dydaktyczna szklakiem Konfederatów Barskich i walk z czasów I i II wojny światowej);

– przyjazd do Jabłonek i zakwaterowanie w schronisku młodzieżowym;

– obiadokolacja, ognisko z zabawami plenerowymi w miejscu zakwaterowania.

Dzień II

– śniadanie, ćwiczenia musztry i opuszczenie miejsca zakwaterowania;

– zwiedzanie Muzeum Przyrodniczo – Łowieckiego w Nowosiółkach, poznanie fauny i flory Bieszczadów;

– przejazd do Zagórza – zwiedzanie ruin Klasztoru Karmelitów Bosych; wyjście na 22 metrową wieżę z punktem widokowym na Bieszczady, na dolinę Osławy i Góry Słonne

– zjedzenie posiłku w Sanoku i powrót do Sędziszowa.

Wrażenia Orląt po powrocie z obozu oraz tych, którzy w tym roku szkolnym wstąpili w nasze szeregi:

Karol:

„Na wycieczce najbardziej podobało mi się schodzenie z góry Jasło, ponieważ nie było nudno i przy zbieganiu ze szczytu cały czas trzeba było walczyć przed upadkiem, co wywołało u mnie ekscytacje oraz satysfakcję, gdy wyszedłem z lasu bez żadnej wywrotki na ziemię!”

Dawid:

„Najbardziej podobał mi się klasztor i muzeum… i wyprawa w góry, chociaż była męcząca, ale widoki były bardzo piękne!”

Szymon:

„Najbardziej podobało mi się schodzenie z bardzo stromej góry Jasło, ponieważ była bardzo miła atmosfera oraz ciekawa trasa. Również bardzo podobał mi się pobyt w hotelu. Moja ocena w skali od 1/10 to 9,5/10”

Mateusz:

„Na wycieczce podobała mi się góra Jasło. Wejście na miejsce było trudne, ale udało się!”

Maja:

„Wyjazd w Bieszczady był jednym z najlepszych. Bardzo ciekawe było zwiedzanie muzeum i ruin klasztoru. A najbardziej podobała mi się miła atmosfera panująca podczas ogniska”.

Madzia:

„Mój pierwszy wyjazd na obóz z grupą Orląt był bardzo udany. Najbardziej zapamiętam wędrówkę po górach na szczyt Jasło, która nie była łatwa, ale wszyscy daliśmy radę. Ognisko, nocleg i to, że mogłam poznać nowe koleżanki i kolegów też było dla mnie ważne.”

Tatiana:

„Wyjazdy z Orlętmi są fajne! Najbardziej podobało mi się chodzenie po górach. Można było się trochę pomęczyć i zobaczyć ładne widoki. Opłacało się wejść na góry Bieszczad!”

Hania:

„Najbardziej podobała mi się wycieczka w góry. Bardzo podobało mi się też wieczorne ognisko.”

Wielkie brawa dla wszystkich uczestników wycieczki za wytrwałość !!!

• Olimpiada Gier Planszowych IPN w Ropczycach

• 7 października Orlęta z SP3 wzięły udział w kwalifikacjach pierwszej wojewódzkiej edycji Olimpiady Gier Planszowych IPN w Ropczycach.

W zależności od wieku, można było spróbować swoich sił w planszówkach takich jak: ZnajZnak, Miś Wojtek, Bitwa Warszawska, ORP Orzeł, Gwieździsta Eskadra (303 Bitwa o Anglię, 111 Obrona Warszawy, 7 W Obronie Lwowa) czy Niepodległa.

W Finałach Regionalnych Podkarpacia wzięło udział 188 uczestników.

Naszą szkołę reprezentowały Orlęta - Natalia Toton i Hubert Babiarz z klasy 6b, którzy zmierzyli się z 36 uczestnikami w grze Miś Wojtek.

Wszyscy gracze otrzymali dyplomy oraz gadżety ufundowane przez IPN Oddział w Rzeszowie.

• Dzieci i młodzież SP nr 3 u św. Siostry Faustyny

• Pielgrzymka uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Sędziszowie Małopolskim 05-06.10.2022 👣

5 października obchodziliśmy w Liturgii wspomnienie św. Faustyny Kowalskiej 💁‍♀️ Z tej okazji, dzieci i młodzież ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Sędziszowie Małopolskim 🏫 pielgrzymowała do naszego Sanktuarium ⛪️ aby uczcić świętą Patronkę oraz dowiedzieć się nieco o jej życiu oraz idei miłosierdzia 💗 którą przypomniała i przekazała światu 🌍 Na koniec, każda z grup przedstawiła Panu Bogu swoje intencje, powierzając je we wspólnej modlitwie Koronką do Bożego Miłosierdzia 📿 Każdy otrzymał również książeczkę o Bożym Miłosierdziu 📓 oraz płytę z filmem "Ufam Tobie" 💽 opowiadającym o miłości Boga, która nie zna granic ❤️

Poniżej pamiątkowe zdjęcia poszczególnych klas.

• DZIEŃ CHŁOPAKA

• Dzień Chłopaka obchodzony jest co roku 30 września. Aby wyróżnić i docenić swoich kolegów w tym sympatycznym dla nich dniu, żeńska część społeczności naszej szkoły uczciła to święto poprzez złożenie życzeń, przygotowanie dla chłopców drobnych upominków, przeprowadzenie gier, quizów, zabaw i konkursów, zaproszenie na spacer czy pizzę. Obchody Dnia Chłopaka stały się doskonałą okazją do integracji każdego zespołu klasowego oraz wspólnej, miłej i wyjątkowej zabawy.

Z okazji Dnia Chłopaka wszystkim chłopcom raz jeszcze życzymy, tym młodszym i tym starszym: wszystkiego co najlepsze, zdrowia, humoru radosnego, uśmiechu pogodnego, aby codziennie spotykało Was coś magicznego!

• SPOTKANIE Z PODRÓŻNIKIEM

• 30 września b.r. zagościł w naszej szkole pan Maciej Kras, podróżnik z grupy „Trzask”. Przybliżył on wszystkim słuchaczom środowisko przyrodnicze, religię i kulturę Omanu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich – państw położonych na Półwyspie Arabskim. W obu prezentowanych krajach bardzo widoczne jest przywiązanie do tradycji i religii, która wplata się w niemal każdy aspekt życia. Odkrycie ogromnych złóż ropy naftowej sprawiło, iż obydwa kraje przeżyły ogromną transformację.

Dubaj, to jeden z siedmiu emiratów tworzących państwo – ZEA, którego stolicą jest Abu Zabi. W Dubaju, wielki przepych i bogactwo kontrastuje z biedą i tanią siłą roboczą ludności hinduskiej.

Pan Maciej zapoznał uczniów z klimatem i ukształtowaniem terenu Omanu i ZEA. Spotkanie wzbogacone było pokazem multimedialnym oraz rekwizytami przywiezionymi z podróży. W ciekawy i humorystyczny sposób została przedstawiona fauna i flora obu państw Półwyspu Arabskiego, co spotkało się z dużym entuzjazmem młodych odbiorców.

„Spotkanie z podróżnikiem” to zawsze fascynująca i pełna pasji podróż, podczas której możemy poznać ciekawostki, kulturę i zwyczaje prezentowanych państw, za co bardzo dziękujemy.

• Światowy Dzień Jabłka w klasach I-III

• 28 września 2022 r. po raz pierwszy obchodziliśmy Światowy Dzień Jabłka. Święto ma na celu promowanie spożycia jabłek w społeczeństwie. Według specjalistów powinniśmy jeść przynajmniej jedno jabłko dziennie. Dlaczego?

• jabłka walczą z cholesterolem

• są eliksirem młodości

• uwielbia je nasze serce,

• pomagają schudnąć usprawniając proces trawienia.

• wspierają układ odpornościowy.

• poprawiają urodę dzięki zawartości wielu minerałów ,w tym potasu, żelaza, cynku, krzemu oraz witamin A,C,E i z grupy B.

• nie wywołują alergii,

• odżywiają mózg,

• dbają o nasze zęby,

• jabłka wybornie smakują.

W trakcie obchodów tego święta dzieci poznały różne odmiany jabłek, budowę owoców, ich wartości odżywcze i wykorzystanie w kulinariach. Z zainteresowaniem obejrzały przygotowane filmy. Następnie odbyły się klasowe biesiady z jabłkiem w roli głównej. Było smacznie, zdrowo i bardzo wesoło. Na zakończenie dzieci wykonały prace plastyczne

i uczestniczyły w zabawach zręcznościowych z jabłkami.

Kolorowy DZIEŃ JABŁKOWY zaliczamy do bardzo udanych i zachęcamy wszystkich do jedzenia jabłek, bo to źródło zdrowia i witamin. Pamiętajmy: „Jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z daleka ode mnie”.